غذاهای برنجی

غذای برنجی سریع – غذای برنجی با گوشت چرخ کرده- غذای برنجی بدون گوشت – غذای برنجی با مرغ – انواع پلوهای مخلوط – غذاهای برنجی خوشمزه

غذاهای برنجی

غذای برنجی سریع – غذای برنجی با گوشت چرخ کرده- غذای برنجی بدون گوشت – غذای برنجی با مرغ – انواع پلوهای مخلوط – غذاهای برنجی خوشمزه

انواع پلو

انواع پلو

10521893286185305342

می خواهید در میهمانی های رسمی خود علاوه بر غذای اصلی یک غذای دیگر درست کنید در این جا روش درست کردن بادمجان پلو را بیان می کنیم .

روش درست کردن بادمجان پلو ، مواد اولیه:

برنج: یک کیلوگرم

بادمجان حلقه شده: یک کیلوگرم

پیاز سرخ‌شده: یک پیمانه

گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم

گوجه‌فرنگی حلقه شده: دو پیمانه یا پنج عدد

رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق غذاخوری

روغن: نصف پیمانه

نمک، ادویه و زردچوبه: به میزان لازم

انرژی کل این پلو ۴۰۹۰ کیلوکالری

روش درست کردن بادمجان پلو :

* بادمجان‌ها را سرخ کرده و کنار می‌گذاریم.

* سپس با پیاز داغ و کمی گوجه‌فرنگی، گوشت را تفت می‌دهیم.

* می‌توانیم به همان گوشت سرخ‌شده، رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کنیم.

* سپس برنج را شسته آبکش کرده و از ته قابلمه لابه‌لای آن گوشت، بادمجان و گوجه‌فرنگی را قرار داده و نصف لیوان روغن و آب ریخته و آن را دم می‌کنیم

 

fo3109

پسته به میزان لازم
کره ۱/۲ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
فیله یا سینه مرغ ۵۰۰ گرم
ادویه پلویی و نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
برنج ۴ پیمانه
قارچ ۲۵۰ گرم
نخود فرنگی ۱ قوطی (۲۰۰ گرم)
پیازداغ طلایی ۳-۲ قاشق سوپخوری
سیر (در صورت تمایل) ۱ حبه
رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق سوپخوری

روش درست کردن کیک برنج مخلوط :
در تابه‌ای پیاز داغ طلایی را با کره مخلوط کنید و زردچوبه و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. قارچ‌ها را ورقه‌ورقه کرده و به تابه اضافه کنید. به مقدار خیلی کم (در حد یک قاشق) آبلیمو روی قارچ ها ریخته شعله را زیاد کنید تا آب قارچ‌ها سریع تبخیر شود و رنگ سفید قارچ تغییر نکند و له نشود.

بعد از اینکه آب قارچ گرفته شد، رب گوجه‌فرنگی، زعفران و نخود سبز را هم اضافه کنید. مرغ‌ها را به صورت خلالی برش دهید. سپس آنها را هم به مواد افزوده و با حرارت ملایم تفت دهید تا جایی که مواد بدون آب شود. حالا حرارت را خاموش کنید.

برنج را به روش معمول بجوشانید و آبکش کنید. سراغ آماده کردن خمیر بروید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید. ظرف گود تقریباً بزرگی را بردارید و تخم مرغ ها را در آن بشکنید، نمک ، فلفل و زردچوبه هم بریزید و با چنگال آنها را هم بزنید. سپس ماست سفت و آب مرغ و کمی ادویه به آن اضافه کنید. کره را در ظرفی کوچک روی حرارت ملایم آب کنید. حرارتش را که از دست داد آن را هم به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید. حالا آرد را کم‌کم به این مواد اضافه کرده و هم بزنید. به اندازه‌ای آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.

سطح صافی را آرد پاشیده و خمیر را با وردنه پهن کنید و قالب مورد نظر را چرب کنید. خمیر را کمی بزرگتر از قالب باز کنید. آن را در قالب انداخته و خمیر را به دیواره و کف قالب بچسبانید. سپس به تناوب مقداری برنج، مقداری از مایه آماده شده و کمی ادویه پلویی را در آن ریخته و سپس اضافه‌های خمیر را روی برنج مخلوط برگردانید.

یک زرده‌ تخم مرغ را با زعفران مخلوط کرده و با قلم‌موی مخصوص آشپزی روی لایه آخر خمیر بمالید و روی همه سطح کنجد یا مغز دلخواه بپاشید. فر را با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و کمی صبر کنید تا گرم شود. قالب را به مدت ۳۵ دقیقه در طبقه وسط قرار دهید. بعد از این مدت قالب را از فر بیرون آورده ، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس کیک را از قالب بیرون آورید.

 

 

056401453510335102a-300x200

 

در این جا سایت ابانک روش درست کردن هاوایی پلو را در اختیار شما می گذارد این غذا فوق العاده مقوی می باشد با مواد لازم و شیوه پخت هاوایی پلو در ادامه مطلب با ما باشید .

روش درست کردن هاوایی پلو ، مواد لازم :

برنج =سه پیمانه
سبزی‌پلو ( تره، جعفری، گشنیز و سبزی سیر)= نیم کیلو
شوید خشک یا تازه =سه قاشق غذاخوری
میگو یا فیله ماهی =۱۰۰ گرم
کشمش پلویی= ۱۰۰ گرم
روغن =به مقدار لازم
زعفران، زردچوبه، نمک، فلفل، ادویه کاری و تخم گشنیز= به میزان لازم
سیر =دو تا سه حبه

روش درست کردن هاوایی پلو
ابتدا تمام مواد را به جز برنج با هم تفت می‌دهیم سپس از روی حرارت برمی‌داریم برنج آبکش کرده را کمی زنده‌تر برداشته، مواد را لا‌به‌لای آن قرار می‌دهیم. اگر شوید خشک بود در این زمان لا‌به‌لای برنج اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم که پلو دم بکشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.